I forbindelse med endringer i selskapet og bytte av logistikksystem hadde Starco Norge behov for ny nettbutikk integrert med SAP. Nettbutikken skulle være et salgs- og bestillingsverktøy mot profesjonelle kunder i dekk bransjen, med fokus på brukervennlighet og effektivitet.
Valget falt på eSHOP – både på grunn av fleksibiliteten og styrken i integrasjonsplattformen. Som følge av fusjonering til Starco Team har behovet i nettbutikken vokst ytterligere og ny løsning bizClick logistics har blitt implementert. I dag blir 80% av ordrene fra nettbutikk forhåndsgodkjent av IntegrasjonsPartner, og skrives direkte ut på et av 7 lagere ved hjelp av en algoritme. Dette gjør at Starco kan sende varer til det ideelle lageret for kunden. Dette har spart Starco for mye tid. Totalt leverte nettbutikken 50.000 ordre til en samlet ordresum av 165 millioner i 2018.
Løsningen
- Nettbutikk Business 2 Business
- Spesialfunksjonalitet for dekk og felg
- Tett integrert med SAP Business One
- Integrasjon med leverandørlager
- Lagertellingsmodulen til BizClick Logistics
Om nettbutikken
Fra oss ble det gitt korte tidsfrister, og til tider uklare behov og et distriktsamarbeid med 3 andre aktører bidro til å komplisere prosessen. IntegrasjonsPartner tok utfordringen og fikk opp en god løsning innenfor forventet tidsramme. De har løst oppgavene godt og levert effektivt etter våre ønsker. Etter to ukers drift har vi nær doblet andel ordre over nett! Dette har bidratt til effektivisering av ordrehåndtering, samtidig som det har gitt våre kunder et mye bedre verktøy for å handle våre varer. Vi valgte IntegrasjonsPartner til å levere dette, pga en allerede god relasjon og erfaring med at de leverer.
Om bizClick
Vi har 7 lager på til sammen nesten 25.000 kvadratmeter. Ved varetelling hadde vi 170.000 dekk, 45.000 felger og 130.000 liter olje på lager. Dette fordelt på ca 10.000 varenr. Vi hadde behov for et strukturert og effektivt system for å planlegge og gjennomføre varetellingen. Dette fant vi i BizClick Logistics. Vi fikk satt beholdningen i system og laget tellelister på en effektiv måte. Selve tellingen gikk effektivt for seg på nettbrett, og minimerte etterarbeidet. I tillegg kunne vi kjøre løpende avviksokntroll. Etter gjennomført telling fant ikke revisor et eneste avvik. Det har vi aldri opplevd før!
Eirik Johansen, Økonomisjef Starco Norge AS
Om Starco Norge As
I 2015 fusjonerte Auto Grip AS og InterContact AS og ble Starco Norge AS. I løpet av 2017 ble tillegg tre Starco Team partnere fusjonert inn i Starco Norge. Med dette ble Starco Norge en enda sterkere aktør i det norske dekk- og felg markedet.