Arkiver: Kundehistorier

Kundehistorier

Effektiv ordreflyt i Visma Business

EDI-løsning for effektiv ordreflyt inn og ut av Visma Business

Da samarbeidet med Dermanor AS, en ledende bedrift innen hudpleie og makeup, startet i 2004, var behovet en EDI-løsningen som effektiviserte ordreflyten inn og ut av ERP-systemet Visma Business. Viktig den gang var å gå fra manuell innlegging av ordre i Visma Business til at ordrene fra kundene ble automatisk opprettet. Siden da har kundeforholdet utviklet seg til flere løsninger, blant annet EDI mot kunder i kosmetikkbransjen.

Kosmetikkbransjen har ikke ett felles bransjeformat, så her leverer vi i henhold til kundenes EDI-krav. I tillegg leverer vi EDI mot KODABAS, hvor det kommer ordre fra KODABAS og rett inn i Dermanors Visma Business. Her er det verdt å nevne at vi også kan levere varekatalog fra ERP-systemet til KODABAS, men det er ikke gjort i denne løsningen.

Fixit er et PoS-system, en kasseløsning i butikk, og her leverer vi en full integrasjon mellom Fixit og Visma Business. Blant annet overføres produkter, priser og saldo fra Visma Business til Fixit og tilbake overføres ordre automatisk. Siste integrasjonsløsningen er integrasjon mellom Visma Business, netthandelsplattformen Adobe Commerce og Akeneo PIM.

Netthandelsløsningen er for Dermanor i Norge og Sverige. Adobe Commerce er en plattform basert på Magento. Her overføres kunder, lagersaldo og pakkseddel fra Visma Business til Adobe Commerce og fra Adobe Commerce til Visma Business går det ordre. I PIM-integrasjonen overføres blant annet produkter til ERP-systemet og kundespesifikke priser. Sentralt i denne integrasjons- og EDI-løsningen er integrasjonsplattformen eSENTRAL.

Resultatene har vært veldig positive og satt Dermanor i en styrket posisjon mot store konkurrenter med presis varelevering og store besparelser i tidsbruk i ordrebehandlingen.

 

Løsningen

  • EDI mot Vita, Kicks, Åhlens og Axstores
  • Integrasjon mellom Visma Business og Kodabas, kosmetikkportalen
  • Integrasjon mellom Visma Business og Fixit
  • Integrasjon mellom Visma Business, Magento og Akeneo PIM (Norge og Dermarome AB)

 

I forbindelse med siste integrasjonsjobben vi utførte for Dermanor så har daglig leder Reidun Wang uttalt følgende:

«IntegrasjonsPartner har vært en profesjonell og service-minded leverandør og en pådriver i vårt B2B-prosjekt!»

Reidun Wang, Daglig leder, Dermanor AS

 

Om Dermanor AS

Dermanor har over 30 års bransjeerfaring og har i dag ca. 30 ansatte. Dermanor er et privat eiet selskap med solid økonomi og omsetningen i overkant av 100 millioner kroner.

 

Dermanor Norge er en del av Dermanordic, som er et ledende konsern innen det profesjonelle markedet med hovedkontor liggende på Billingstad utenfor Oslo. Konsernet ble etablert i 1987 og er i dag markedsledende innen profesjonell hudpleie og make up. Vi distribuerer våre merkevarer til Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. Konsernet omsetter for ca. 340 millioner kroner og har ca. 125 ansatte. Vi har kontorer i Oslo og Stockholm (for Sverige, Danmark og Finland) og et topp moderne logistikksenter, på over 3000 kvm, som ligger utenfor Stockholm.

 

Se hjemmeside

eSHOP B2B integrert med Spektra MPS

Tiden var inne for å oppgradere netthandelsløsningen!

Gudbrandsdalens Uldvarefabrik AS (GU) etablerte netthandel for 13 år siden. De kjente på at løsningen var moden for utskiftning, for det har skjedd mye fra 2008 til 2021. GU hadde nettsider levert på siden av nettbutikken, og disse ble i 2019 oppgradert til ny plattform. Nettsidene ble mer fleksible, moderne og fikk flere funksjoner. Det ble derfor nødvendig å vurdere andre løsninger for selve nettbutikken også, og på bakgrunn av dette tok GU kontakt med IntegrasjonsPartner.

 

Løsningen

  • eSHOP integrert med Spektra MPS via eSENTRAL

 

Vi har spurt GU om hvilke kriterier de hadde for valg av ny nettbutikkleverandør, hvorfor de til slutt endte opp med å gå veien videre med oss, og hvordan GU synes samarbeidet har vært så langt. Her er hva økonomisjef Gunvald Berget meldte tilbake til oss.

 

 

«Vår tidligere netthandelsløsning var godt integrert med vårt MPS-system, Spektra. Ved valg av ny netthandelsløsning satte vi derfor ytterligere krav til integrasjon mot forannevnte system. Vi gjorde en kartlegging i markedet og fant IntegrasjonsPartner som både hadde god kunnskap om Spektra-integrasjon og netthandel B2B.

 

IPB løste implementering og leveransen av ny netthandelsløsning på en meget tilfredsstillende måte, dette med en omfattende integrasjon via eSENTRAL mot Spektra MPS.»

 

Gunvald Berget, Konstituert Økonomisjef i Gudbrandsdalens Uldvarefabrik AS

 

 

Kunden forteller videre at ny nettbutikk var uunngåelig, og at det ville være en lønnsom investering.

 «Den nye netthandelen har effektivisert vår håndtering av bl.a. nye netthandelskunder. Videre har vi fått implementert flere nye funksjoner ved kundens registrering av ordre. I tillegg er eSHOP godt integrert med vår hjemmeside, noe som igjen gjør at vi slipper å vedlikeholde data flere steder. Eksempelvis hentes spesifikasjoner om produktene derfra.

Våre kunder opplever nok den nye netthandelen som meget brukervennlig.

 

IntegrasjonsPartner stilte med et team hvor deltakerne hadde ansvaret for ulike deler av løsningen, noe som ga god parallell fremdrift i prosjektet. Videre var det en god og løsningsorientert kommunikasjon mellom prosjektleder i IntegrasjonsPartner og GU, og mellom øvrige prosjektdeltakere på begge sider.

 

Portrettbilde av Gunvald Berget.

 

Vi ser fortsatt ytterligere muligheter for utvidet funksjonaliteten i nettbutikken, og i tillegg til dette ser vi også for oss å kunne ta i bruk eSENTRAL til å løse ytterligere integrasjoner for oss. Vi ønsker blant annet å se på EDI-løsning mot flere av våre største kunder. Der blir det aktuelt å se på innkjøpsordre fra kunde direkte inn til salgsordre i Spektra, og bekreftelse og andre meldinger tilbake fra Spektra til kunde.

 

Vi mener å ha valgt en fremtidsrettet netthandelsløsning fra en foroverlent leverandør.»

 

 

 

Gunvald Berget, Konstituert Økonomisjef i Gudbrandsdalens Uldvarefabrik AS

 

Gudbrandsdalens Uldvarefabrik as | LinkedIn

 

Gudbrandsdalens Uldvarefabrik AS er en prisvinnende og innovativ tekstilprodusent som spesialiserer seg på ullstoffer. Med hele produksjonsprosessen under samme tak, fra råmateriale til ferdigstilt produkt, kan de garantere fleksibilitet og overlegen kvalitet.

Les mer på deres hjemmeside.

Effektiv fakturadistribusjon

SIM ønsket seg en effektiv løsning for fakturadistribusjon til sine kunder, og det å kun forholde seg til én leverandør. Valget falt etter en nøye vurdering på IntegrasjonsPartner.

 

«SIM valgte IntegrasjonsPartner pga. den løysinga dei presenterte og den gode kompetansen dei har. Det å jobba med IntegrasjonsPartner var veldig bra. SIM fekk veldig god oppfølging og det var kort responstid når me hadde spørsmål. IntegrasjonsPartner var tett på heile vegen i prosjektet»

Trude Vedå, Økonomiansvarlig SIM

 

Helt siden 2004 har IntegrasjonsPartner bistått SIM med fakturahåndtering. Høsten 2021 gikk SIM over til tjenesten Multikanal, en løsning som sørger for at bedriften sender ut faktura på akkurat det formatet (kanal) som kundene ønsker det.

Alt fra eFaktura til papir og målet til SIM er at flest mulig skal motta fakturaen digitalt. Dette gir også besparelser for miljøet. Og erfaringen til SIM etter utsendelse til kundene i første kommune etter omlegging til Multikanal, er at antallet kunder som ønsker faktura på papir har gått ned fra ca. 2000 til ca. 200. En formidabel nedgang!  Fakturautsendelse er en kritisk prosess for SIM. Ved hjelp av eSENTRAL blir de varslet hvis feilsituasjoner inntreffer.

 

Løsningen

  • Integrasjon eSENTRAL mot Logiq
  • Multikanal

 

«Opplevelsen av å jobbe med Integrasjonspartner var veldig god. God oppfølging. Vilje til å hjelpe oss og kort responstid når me hadde spørsmål. Var veldig tett på i prosjektet. Integrasjonspartner har flinke folk med god kompetanse. Imøtekommande og  evnar å sjå kunden sitt behov.»

Trude Vedå, Økonomiansvarlig SIM

 

 

SIM logo.

Om SIM

Sunnhordland Interkommunale Miljøverk IKS (SIM) er et avfalls- og gjenvinningsselskap.

SIM er eiet av kommunene Austevoll, Bømlo, Fitjar,  Kvinnherad, Stord, Sveio og Tysnes, og er ansvarlig for avfallshåndtering for de ca. 60 000 innbyggerne og ca. 20 000 hyttebrukerne i regionen.

SIM har stort fokus på miljø og innbyggerne i området har siden 1998 kildesortert husholdningsavfall i fire dunker; papir, bio, glass, metall og rest. I tillegg kan innbyggerne levere plastemballasje i sekk og avfallet blir hentet hjemme hos folk.

Mer nøyaktighet, oversikt og tid spart med bizClick logistics

Run og IntegrasjonsPartner begynte samarbeidet i 2017 og IntegrasjonsPartner bistår Run i hovedsak med 2 tjenester:

Det ene er EDI hvor integrasjonsplattformen eSENTRAL utveksler EDI-meldinger med Runs kunder i sportsbransjen via Btwentyfour.

Det andre er bruk av bizClick logistics for mer effektiv lager- og logistikkhåndtering. Run har nå 2 lager på Hamar og har i tillegg et tredjepartslager i Sverige hvor bizClick logistics benyttes. eSENTRAL er viktig også i denne løsningen med tanke på automatisering av oppgaver og integrasjon mot Visma Global.

 

Plukket manuelt etter papirlister

På spørsmål om behovet kunden hadde før de gikk inn i et samarbeid med oss, svarer Cheif Administrator, Cecilie, «vi drev på gamlemåten og plukket manuelt etter papirlister. Vi hadde behov for mer nøyaktighet og å få effektivisert hele prosessen. I tillegg har vi et 3. partslager i Sverige som det var nødvendig å finne en god løsning på ift. kommunikasjon mellom vårt og deres system. IntegrasjonsPartner ble valg på bakgrunn av anbefaling fra annen IT-leverandør.»

«Vi er godt fornøyde! Vi har underveis støtt på behov for egne tilpassede løsninger og da har IntegrasjonsPartners utviklere hjulpet oss med dette. Det meste kan løses!

 

Å få på plass en elektronisk løsning som bizClick har redusert avvik på lageret, forenklet og effektivisert hele prosessen fra ordren sendes over til lageret, plukkes og til slutt er klargjort for fakturering. Kort oppsummert gir bizClick oss mer nøyaktighet, oversikt og sparer oss for tid.»

 

Cecilie Stien, Cheif Administrator Run AS

 

Løsningen:

  • EDI med integrasjonsplatformen eSENTRAL.
  • Lager- og logistikkhåndtering med bizClick logistics.

 

Om Run

Run er distributør av det franske joggeskomerket Hoka i Norge, Sverige og Island, og har i de senere år opplevd en eventyrlig vekst. Hoka-skoene har blitt svært populære både blant idrettsutøvere og oss andre som bare trimmer. I tillegg selger også Run ernæringsdrikken Maurten. Selskapet ble etablert i 2013 og holder til på Hamar.

 

Mer informasjon se Run.no

Papirløs logistikk og sporing på all transport

I begynnelsen av 2020 byttet Loe Rørprodukter ut en rekke regneark, manuelle rutiner og dobbeltregistrering med et nytt produksjons- og logistikksystem. Selskapet valgte MPS-system fra MyProduction og bizClick logistics fra IntegrasjonsPartner for å håndtere lageret.

Systemet omhandler hele virksomheten, inkludert transport. Integrasjonsplattformen eSENTRAL sørger for en effektiv dataflyt mellom systemene.

«I det nye systemet er grunntanken at man skal skrive ting inn i systemet én gang, så følger det med hele veien gjennom», sier Kay Lien hos Loe Rørprodukter. – En sammenhengende flyt fra tilbud og helt frem til kummer og rør leveres til kunden i ei grøft og deretter faktureres.

Integrasjon med Evatic

IntegrasjonsPartner har vært partner med Asolvi siden 2020 og tilbyr integrasjoner mellom Evatic og kunders ERP-systemer. I standard oppsett overføres grunndata sømløst fra ERP-systemet til Evatic og ordrer blir overført fra Evatic til ERP-systemet. Dette reduserer antall punchefeil og sparer kunder mye tid og penger. Løsningen leveres med overvåking og avviksvarsling og kan leveres lokalt installert og som en skytjeneste.

 

Integrasjon mellom Evatic og ERP-systemem. Grafisk modell.

 

Den første integrasjonsløsningen Nerliens Meszansky hadde var filbasert og langsom. Den var dessuten lite sikker med tanke på at feil gjerne ikke ble oppdaget før det hadde gått flere dager. Dette hadde ofte konsekvenser for serviceingeniørene, som ikke fikk fullført serviceoppdrag pga. manglende overføring av deler til eget lager.

Nerliens Meszansky så etter en leverandør som kunne tilby en løsning som var både raskere og sikrere. Dette fordi selve løsningen fra Evatic hadde utviklet seg siden de først tok den i bruk, men også fordi hver enkelt oppgave kan tidsstyres og kjøres parallelt.

«Den nye integrasjonen er løst på en god måte», forteller Arne Kampesæter, servicesjef hos Nerliens Meszansky.

Prosjektet ble løst innenfor den tidsfristen vi hadde satt på forhånd, til tross for noen utfordringer som kom til fra vår side underveis. All kommunikasjon foregikk på Teams og konsulenten som hadde oppdraget var tilgjengelig stort sett når som helst. Det var en del prøving og testing, og endringer som oppstod underveis ble raskt og godt ivaretatt.

 

Hovedårsaken til bytte av integrasjon var ikke økonomien, men av sikkerhetsmessige grunner og tryggheten om at Evatic og Visma snakker sammen uten avbrudd eller feil. Om feil blir oppdaget får jeg varsel fra eSENTRAL på e-post umiddelbart og tiltak kan iverksettes. Dette sparer oss naturligvis for frustrasjon og økt tidsforbruk, og til syvende og sist kroner og øre. 

Arne Kampesæter

 

«Det har vært en veldig positiv opplevelse å jobbe med IntegrasjonsPartner. Jeg har hele veien følt at jeg blir lyttet til. Om det har vært behov for å involvere kollegaer med bedre kunnskaper om for eksempel Visma har konsulenten tatt hånd om dette.

Integrasjon og utveksling av data mellom ulik systemer er økende og dere leverer en løsning som er både oversiktlig, trygg og fleksibel. Jeg ser for meg flere prosjekter hvor IntegrasjonsPartner involveres i fremtiden, både internt i vår bedrift og ute hos kunder», avslutter Arne Kampsæter.

 

Om Nerliens Meszansky AS

Nerliens Meszansky AS er norskeid, og en ledende leverandør avNerliens Meszansky logo. kvalitetsprodukter og servicetekniske tjenester til laboratorier innen helsevesen, industri og forskning. Selskapet representerer internasjonalt anerkjente produsenter som er helt i front innen sine områder. Hovedkontor ligger i Oslo, og i tillegg har selskapet salg i Sverige og Danmark via sitt svenske datterselskap, Nordic BioLabs AB. Nerliens Meszansky AS er inne i en spennende og interessant utviklingsfase med klare ambisjoner for årene fremover.

Gå til hjemmeside. 

Om samarbeidet med Asolvi og IntegrasjonsPartner

Integrasjonen mellom Evatic og Visma Business for Nerliens er levert av IntegrasjonsPartner, en av Asolvis prefererte partnere for integrasjoner med Evatic. De har vært en viktig partner i vårt partnerprogram siden tidlig 2020 og tilbyr integrasjoner mellom Evatic og ERP-systemer med hovedfokus på Visma-produkter. De har erstattet mange eksisterende integrasjoner for Evatic med topp moderne teknologi. Integrasjonen fungerer sømløst med overføring av data mellom Evatic og ERP-systemet og sparer tid ved kutt av manuell jobb. Det sparer kundene både tid og penger. Løsningen fra IntegrasjonsPartner gir overvåkning og avviksvarsling og kan leveres lokalt og i skyen.

Bjørn Inge Gresseth, Team Manager Evatic

Evatic by Asolvi logo.

EDI og pakkseddel nivå 3 med bizClick logistics

Som syvåring syklet Flemming rundt i nabolaget og solgte egg. Over 30 år har gått siden den gang. I dag har Flemming Egg mange tusen høner som verper egg med ekstra gul, fin plomme.

«IntegrasjonsPartner har løst oppgaven på en profesjonell måte. Dette er noe de kan!»

 

Flemming Larsen, Flemming Egg AS

 

I 2016 byttet Flemming Egg ut ordreblokka med bizClick mobile sales. Da ble ordreprosessen digitalisert – direkte fra mobil enhet og direkte inn i ordresystemet.

Når Rema 1000 nylig fattet interesse for de ekstra gule eggeplommene fra Flemmings høner så sto neste digitaliseringsoppgave for tur: EDI-løsning med korrekt merking for dagligvarehandelens krav til avansert pakkseddel. Etter noen års god erfaring med bizClick mobile sales var det naturlig å utvide «familien» med bizClick logistics.

Nå håndterer IntegrasjonsPartner hele EDI-prosessen med ordre fra Rema 1000, ordrebekreftelse, pakkseddel og faktura. Plukk og pakk gjøres i bizClick logistics hvor datafangst med batch, holdbarhet og SSCC sørger for korrekt merking og at fullverdig pakkseddel nivå 3 sendes på EDI til Rema 1000. Alt integrert med ERP-systemet Visma Business.

 

Løsningen

  • Digitalisert ordreprosess med bizClick mobile sales
  • EDI-løsning med korrekt merking for krav til avansert pakkseddel
  • Integrert ERP-system med Visma Business

«Vi har vært godt fornøyd med bizClick mobile sales og det var naturlig for oss å velge IntegrasjonsPartner og bizClick også på logistikk og EDI. Vi har hele tiden hatt en god dialog. Vi har fått god hjelp til å forstå og komme i gang», sier Flemming Larsen.

 

Om Flemming Egg

Flemming har levert egg til fornøyde kunder i over 30 år, helt siden han som syvåring syklet rundt til sine første kunder. På sekstenårsdagen ble sykkelen erstattet med traktor, og Flemming kunne utvide sin kundekrets. I dag har Flemming Egg flere tusen høner som alltid leverer ferske kvalitetsegg til din nærbutikk

Gårdsegg med ekstra gul plomme
Flemming Egg kommer fra gårder på Nøtterøy, Tjøme, i Horten og i Larvik hvor hønene spiser et høykvalitets kraftfôr som gir eggene ekstra gule plommer. Eggene blir gjennomlyst og kvalitetssjekket på eggpakkeriet på Nøtterøy før de leveres ut i butikk. Kort vei fra produksjon til butikk gjør at du alltid finner ferske egg i butikkhyllene..

 

 

Gå til hjemmeside

Helintegrert innfordringsløsning for Nordic Choice Hospitality Group AS og Ropo Capital

IntegrasjonsPartner bistår Ropo Capital med helintegrert innfordringsløsning for Nordic Choice Hotels

 

Ropo Capital, tidligere BAHS Kapital, tok kontakt da de skulle levere innfordringstjenester til Nordic Choice Hotels. Kravene var blant annet sømløst grensesnitt mellom systemene til Nordic Choice Hotels og Ropo Capital, samt høy grad av automatisering. Ønsket var en effektiv løsning for purring og innbetaling av ubetalte fakturaer.

Integrasjonsløsningen utviklet for Ropo Capital er designet slik at eSENTRAL overfører alle kundefakturaer som har forfalt fra Nordic Choice Hotels til Ropo Capital. Det betyr full integrasjon og automatikk mellom Nordic Choice Hotels’ ERP-system og Ropo Capitals innfordringssystem. Inkludert er  statusmeldinger om fremdrift på innfordringene, innbetalinger som gjøres til begge selskaper og oppdatert informasjon når sakene lukkes. Som del av løsningen benyttes også eSENTRAL Multiklient som gjør at hvert hotell er konfigurert som en unik klient i eSENTRAL. Dette gjør det veldig enkelt å legge til nye hoteller i innfordringsløsningen.

 

Fordeler for Nordic Choice Hotels

  • Shared Service Center, som fører regnskap, sparer mye tid
  • Effektivisering gir reduserte kostnader
  • Har i tillegg redusert antall kredittdager med 10 dager
  • Dette har medført mer enn 100 millioner i økt kontantstrøm
  • Løsningen fungerte som den skulle fra første dag
  • Det er enkelt å legge til og trekke fra hoteller i innfordringsløsningen

 

Om Ropo Capital

Ropo Capital har som øverste mål å levere de beste innfordringstjenester for bedrifter i Norge, og gi økt kontantstrøm for sine kunder. Selskapet kan levere hele tjenestespekteret fra en ordre er skrevet til pengene er på konto. Ropo Capital ble startet i 2014 av ansatte med lang erfaring fra bransjen, og legger sterk vekt på god forretningsforståelse og fremtidsrettede løsninger som gir økt effektivisering for sine kunder.

Om Nordic Choice Hotels

Nordic Choice Hotels er en av Nordens største hotellkjeder og har mer enn 200 hoteller i Skandinavia, Finland og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel samt noen frittstående hoteller. Nordic Choice Hotels har over 13 000 ansatte og har en årlig omsetning på over 11 milliarder kroner. Hotellkonsernet eies av Petter A. Stordalen gjennom det heleide selskapet Strawberry Group.

Zodiacs nye B2B nettbutikk integrert med Visma Global – har ført til økt salg

Nettbutikken fungerer optimalt etter oppgradering til siste versjon

Helt siden 2010 har Zodiac vært kunde av IntegrasjonsPartner.  Zodiac hadde den gangen behov for B2B nettbutikk integrert med Visma Global. Etter hvert som det ble stilt nye krav fra et marked i endring og kravene fra brukerne ble både nye og flere, måtte IntegrasjonsPartner følge med og videreutvikle sin nettbutikkplattform. Den nye responsive versjonen var klar i 2015. IntegrasjonsPartner formidlet til sine kunder at det ville være nødvendig å oppgradere til ny versjon dersom nettbutikken skulle være tilpasset alle nye krav. Zodiac tok først skrittet etter at deres hjemmesider ble oppgradert i 2018. Da ble det veldig tydelig at også nettbutikken måtte få et ansikts,- og funksjonalitetsløft. Zodiac ønsket en nettbutikk som var mer intuitiv og innbydende for deres forhandlere, og som var responsiv, altså tilpasset alle flater. Tilbakemeldingene etter oppgraderingen er gjennomgående positive. Forhandlerne mener nettbutikken fungerer bra, og det er enkelt å finne frem til det de er på jakt etter. Dette har igjen ført til økt salg over nett for Zodiac.

 

Løsningen

  • B2B nettbutikk integrert med Visma Global.

Vi startet å jobbe med IntegrasjonPartner i 2010, og det var naturlig for oss å fortsette samarbeidet da vi skulle oppgradere vår nettbutikk i 2018. IntegrasjonPartner er profesjonelle, løsningsorienterte og raske. Jeg har flere ganger sendt de email på ettermiddag/kveld, og fått svar selv om dette er utenfor arbeidstid. IntegrasjonsPartner har også kommet med gode ideer til hvordan vi kan forbedre nettbutikken ytterligere.

 

Mette Ramberg, Marked – og regnskapsansvarlig

Nettbutikk integrert med Visma.net ERP

Da Den Gyldne Bønne AS byttet økonomisystem hadde de også behov for ny nettbutikk integrert med Visma.net ERP

Ny nettbutikk skulle håndtere både bedrifts- og privatmarkedet og være integrert med Visma.net ERP. Ønsket var å vedlikeholde masterdata i ERP-systemet og få alle netthandelsordrene til å flyte automatisk fra nettbutikken til ERP uten manuell registrering. Det var også viktig at man kunne starte med «need to have» funksjonalitet for å sikre en rask og rimelig implementering. Samtidig var man avhengige av en løsning med gode utviklings- og utvidelsesmuligheter for å kunne tilpasse seg til fremtidige behov og en økt satsing på netthandel.

I samarbeid med Visma-forhandler ECIT Capstone Hønefoss valgte man eSHOP fra IntegrasjonsPartner, integrert med Visma.net ERP gjennom skytjenesten eSENTRAL CLOUD. Med dette har Den Gyldne Bønne valgt en fremtidsrettet, integrert og fleksibel løsning hvor både ERP, integrasjonstjenesten og nettbutikken er 100 % skybasert.

 

Løsningen:

    • Webshop B2B og B2C for å betjene både bedrifts- og privatmarkedet
    • Integrert med Visma.net ERP
    • En standardisert løsning med store videreutviklingsmuligheter

 

Vi har kun positive erfaringer i samarbeidet med IntegrasjonsPartner. Allerede fra første kontakt forsto vi at vi hadde å gjøre med en profesjonell leverandør som visste hva de snakket om. Tilpasninger og endringer/rettelser har også blitt utført raskt og effektivt etter at butikken kom på lufta.

Bernard Lindvik, Økonomiansvarlig i DGB

 

Om Den Gyldne Bønne

Den Gyldne Bønne logo.

Våren 1996 åpnet Den Gyldne Bønne AS dørene i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka. I nærmere seks år ble det servert og solgt kaffe og te til både lokalbefolkning og tilreisende. På det meste ble det servert 15.000 kaffekopper hver måned! Men med en ikke fornybar leieavtale ble de i 2001 tvunget til å tenke på andre muligheter i kaffebransjen. 

De kjøpte en liten kaffebrenner, leide et beskjedent industrilokale og etter ett års tid var både maskin og lokaler for små. Den Gyldne Bønne AS holder i dag til på Vøyenenga i Bærum i store fine lokaler. Her satser de på kvalitetskaffe som dekker den øverste halvdelen av kvalitetspyramiden. De er til og med Lifetime Pioneer Member i organisasjonen Cup of Excellence!

Gå til hjemmeside