Arkiv: Kundehistorier

Kundberättelser

Integrert nettportal for registrering og mottak av alle ordre og netthenvendelser

Automatiseringen førte til økt effektivitet

 

Da Batteriretur trengte ny hjemmeside kom også behovet for ny nettportal som skulle automatisere og effektivisere prosessen for all retur av elbilbatterier. Vår samarbeidspartner The Pitch lagde hjemmesidene, og satt kundene i kontakt med IntegrasjonsPartner i grevens tid. Behovet for effektive rutiner og statistikk på innmeldinger av elbilbatterier var høyst nødvendig da etterspørselen “eksploderte” under utarbeidelsen av portalen i 2018. Siden da har innmeldinger av elbilbatterier mangedoblet seg, og bedriften er i dag helt avhengig av et system som fungerer optimalt.

 

Løsningen

  • Automatisert nettportal for innmelding av elbilbatterier for bilforhandlere, bilopphuggere og bilimportører.
  • Ordreintegrasjon fra portalen til Visma Global for fakturering av oppdragene.

 

Om løsning​

” Vi hadde ikke klart å gjøre det arbeidet vi gjør uten portalen. Med en så kraftig økning av returer så har den blitt vårt beste redskap”

Per Magnus Karlsson, Key Account Manager, Fredrikstad 

 

Om IntegrasjonsPartner​

” IntegrasjonsPartner er samarbeidsvillige og fortsetter å levere etter våre krav og ønsker, noe som gir oss mulighet til stadig å kunne forbedre vår portal slik at den oppfyller nye behov ettersom de oppstår. Dette gjør at vi følger med våre kunders ønsker og kan levere en best mulig tjeneste. Vi opplever at våre kunder er positive til portalen og særlig da de etter konkrete tilbakemeldinger til oss får oppleve at portalen forbedres til å tilfredsstille deres ønsker”

Betina Albertsen, Kontorleder/Backoffice Avd. Sandefjord

 

 

Om Batteriretur

Batteriretur er organisert for å oppfylle kravene til kasserte batterier i avfallsforskriften, og fra etablering senhøsten 1993 er oppdraget oppfylt, år etter år.

Se hjemmeside

Effektiv ordreflyt i nettskyen med eSENTRAL CLOUD og Visma.net

Vi har hatt gleden av å være leverandør av integrasjonsløsninger til Designstudioet Wik & Walsøe AS siden 2014. Det startet med automatisering av ordreflyt mellom Mamut og lagersystemet hos deres logistikkpartner.

Med en fantastisk vekst, hadde selskapet i 2017 behov for å bytte forretningssystem. Valget falt på Visma.net ERP og vår integrasjonsplattform eSENTRAL CLOUD.

Med Visma ERP i nettskyen ble også integrasjonsløsningen flyttet og leveres nå som en skytjeneste. I forbindelse med systembyttet var det samtidig et ønske om å effektivisere enda mer. Det ble besluttet å etablere ordreintegrasjon mot Kitch’n for å få alle bestillingene automatisk rett inn i Visma.net. Med høyere grad av automatisering er selskapet rustet for ytterligere vekst!

 

Løsningen​

  • Automatisert ordremottak i Visma.net med EDI-ordre fra mer enn 130 Kitch’n-butikker
  • Automatisering av salgsordre og ferdigmelding av ordreplukk med integrasjoner mellom Visma.net og Andersen & Mørck lagerhotell.

 

Når vi valgte Visma.net var det en trygghet og en forutsetning at IntegrasjonsPartner ble med oss til nettskyen. I tillegg til integrasjoner mot vårt lagerhotell, etablerte vi ordreintegrasjon mot Kitch’n rett før høysesong. Det sparte oss for veldig mange timer med ordreregistrering! IntegrasjonsPartner sin kunnskap om Visma.net, og deres raske respons når vi trenger hjelp, har stor verdi for oss!

 

Stine Bustgaard, ERP-ansvarlig Wik & Walsøe AS

 

 

Om Wik & Walsøe AS

Det var en gang to unge, norske designere som lanserte en debut-kolleksjon av vakkert porselen til stor beundring. I dag har designstudioet Wik & Walsøe AS fått en tydelig stemme på den nordiske design-scenen og kan ikke sees utenom når man snakker om skandinavisk design.

Se hjemmeside ->

Effektiv logistikk med bizClick logistics

Det var Haucon som først utfordret oss til å utvikle bizClick logistics. Med moderne mobilteknologi, et godt styringsverktøy for lagersjefen og fleksibel integrasjon effektiviserer vi hverdagen på lageret.

bizClick logistics er WMS på en ny måte. Vi utnytter det beste i forretningssystemets logistikkmodul og kobler til bizClick som digitaliserer både plukk&pakk, varemottak og lagertelling. Løsningen har også en modul for distribusjons- og kontrollrutiner, signatur og GPS-tracking. Nå følger vi varene hele veien ut på byggeplass!

 

Løsningen

  • En avansert planlegger for lagersjefen
  • App’er for lageroperatørene
  • Integrasjoner med Visma Business
  • Plukk & pakk, varemottak, lagertelling​​

​Nå utvides løsningen med distribusjon og signatur ved levering på byggeplass!

 

Løsningen har blitt akkurat så god som vi håpet – pluss litt til. Vårt vareutvalg og våre kunder krever en særdeles høy grad av presisjon på alle leveringer. Avvik kan få alvorlige konsekvenser. Vi gikk til IntegrasjonsPartner fordi vi gjennom mange års samarbeid var overbevist om at de tok utfordringen med å lage en løsning som vi ikke klarte å finne i markedet. Løsningen gjør at vi kan ta videre vekst på en effektiv og kontrollert måte.

JON BERLE, DAGLIG LEDER I HAUCON NORGE AS


Om Haucon Norge As

HauCon-gruppen er Skandinavias ledende leverandør av spesialprodukter til betongentreprenørene. Ca. 50 ansatte i Norge fordelt på flere selskaper. Omsetning i Norge: Ca 300 millioner NOK.

​Se hjemmeside ->

Integrert WEB-portal for belysningskjeden Lysmesteren

Da Christiania Belysning kjøpte den danske belysningskjeden Lysmesteren, ble IntegrasjonsPartner valgt til å bistå med digitalisering av kjededriften! I løpet av få måneder ble det etablert en bestillingsportal for butikkene, med komplett varekatalog og en rekke støttefunksjoner.

Løsningen gir alle medlemsbutikkene tilgang til åpne poster, fakturaarkiv og nøkkeltall for benchmarking av sin butikkdrift mot andre kjedemedlemmer. Dette i tillegg til flere nyttige hjelpemidler for markedsarbeidet. Dataflyten mellom forretningssystem, lagersystem og webportal er selvsagt automatisert.

 

Løsningen

  • Bestillingsportal for franchisebutikkene
  • Faktura- og regnskapsportal for butikk
  • Rapporter, print av plakater og strekkoder
  • Integrasjoner med 3.parts logistikklager
  • Prisfiler til butikkdata
  • Integrasjon med forbrukerwebshop

 

Vi benyttet IntegrasjonsPartner helt fra starten i prosjektet vårt, og opplevde dem som en solid sparringspartner som både kunne utfordre våre modeller og se løsninger for fremtidig system. Gjennom hele utviklingsprosessen var de en profesjonell samarbeidspartner som leverte på tid og økonomi. Løsningen fungerte fra dag en!

 

Bente Skalstad, Økonomisjef i Christiania Belysning AS

 

 

 

Om Christiania Belysning

Lysmesteren er Danmarks største og mest seriøse kjede av belysningsbutikker. Kjeden har i over 10 år solgt merkevarer fra blant annet Le Klint og Louis Poulsen, og har per dags dato ca 25 butikker. Ble i 2014 kjøpt av belysningskjeden Christiania Belysning som har 41 butikker i Norge.​

Se hjemmeside ->

Automatisert logistikk i hele Norden med Visma.net og eSENTRAL Cloud

Med administrasjon og lokale varelagre spredt over landegrensene, samt ett felles 3.parts lagerhotell, var Timik Medical avhengig av fleksible IT-løsninger som forenkler finans- og logistikkfunksjonen i bedriften. Automatisering og skybasert drift var viktige krav til en ny løsning.

Valget falt på Visma.net ERP levert av Office Center og eSENTRAL Cloud fra IntegrasjonsPartner.

eSENTRAL Cloud automatiserer all flyt av salg, innkjøp og fakturering mellom klientene i Visma.net. I tillegg håndterer den skybaserte integrasjonsmotoren alle prosesser knyttet til vareleveranser, innkjøp og varemottak mot 3.parts logistikklager og automatisert fakturering mot kundene.

 

Løsningen

  • Integrasjonsløsninger for Visma.net i nettskyen
  • Automatisering av salgsordre og fakturering
  • Automatisering av innkjøp og varemottak
  • Kontroller, validering og avviksvarsling
  • Automatisert ordreflyt mot 3.parts lagerhotell
  • Automatisert varemottak

Salgsordre og innkjøp registreres kun én gang. Deretter håndterer IntegrasjonsPartners løsning det aller meste av logistikken og faktureringen i Visma.net – helt automatisk! Automatiseringen av de interne prosessene har gjort oss mer effektive. Vi er nå rigget for større volumer, uten at vi må øke antall ansatte i administrasjonen.

 

Jan Johannsen, Økonomi- og administrasjonsdirektør i Timik Medical

 

Om Timik Medical

Timik Medical er et nordisk medisinteknisk selskap med lokasjoner i Sverige, Finland, Danmark og Norge. Selskapet har et sterkt renommé som leverandør av medisinteknisk utstyr innenfor diagnostikk, idrettsmedisin og rehabilitering til offentlig og privat næringsliv.

Se hjemmeside ->

Nettbutikk for dekk og felg – integrert med SAP Løsning for lagertelling – BizClick

zI forbindelse med endringer i selskapet og bytte av logistikksystem hadde Starco Norge behov for ny nettbutikk. Nettbutikken skulle være et salgs- og bestillingsverktøy mot profesjonelle kunder i dekk bransjen, med fokus på brukervennlighet og effektivitet.

 

Valget falt på eSHOP – både på grunn av fleksibiliteten og styrken i integrasjonsplattformen. Som følge av fusjonering til Starco Team har behovet i nettbutikken vokst ytterligere og ny løsning bizClick logistics  har blitt implementert. I dag blir 80% av ordrene fra nettbutikk forhåndsgodkjent av IntegrasjonsPartner, og skrives direkte ut på et av 7 lagere ved hjelp av en algoritme. Dette gjør at Starco kan sende varer til det ideelle lageret for kunden. Dette har spart Starco for mye tid. Totalt leverte nettbutikken 50.000 ordre til en samlet ordresum av 165 millioner i 2018.

Løsningen

  • Nettbutikk Business 2 Business
  • Spesialfunksjonalitet for dekk og felg
  • Tett integrert med SAP Business One
  • Integrasjon med leverandørlager
  • Lagertellingsmodulen til BizClick Logistics

 

Om nettbutikken

Fra oss ble det gitt korte tidsfrister, og til tider uklare behov og et distriktsamarbeid med 3 andre aktører bidro til å komplisere prosessen. IntegrasjonsPartner tok utfordringen og fikk opp en god løsning innenfor forventet tidsramme. De har løst oppgavene godt og levert effektivt etter våre ønsker. Etter to ukers drift har vi nær doblet andel ordre over nett! Dette har bidratt til effektivisering av ordrehåndtering, samtidig som det har gitt våre kunder et mye bedre verktøy for å handle våre varer. Vi valgte IntegrasjonsPartner til å levere dette, pga en allerede god relasjon og erfaring med at de leverer.​

 

​Om bizClick​

Vi har 7 lager på til sammen nesten 25.000 kvadratmeter. Ved varetelling hadde vi 170.000 dekk, 45.000 felger og 130.000 liter olje på lager. Dette fordelt på ca 10.000 varenr. Vi hadde behov for et strukturert og effektivt system for å planlegge og gjennomføre varetellingen. Dette fant vi i BizClick Logistics. Vi fikk satt beholdningen i system og laget tellelister på en effektiv måte. Selve tellingen gikk effektivt for seg på nettbrett, og minimerte etterarbeidet. I tillegg kunne vi kjøre løpende avviksokntroll. Etter gjennomført telling fant ikke revisor et eneste avvik. Det har vi aldri opplevd før!

 

Eirik Johansen, Ekonomichef Starco Norge AS

 

Om Starco Norge As

I 2015 fusjonerte Auto Grip AS og InterContact AS og ble Starco Norge AS. I løpet av 2017 ble tillegg tre Starco Team partnere fusjonert inn i Starco Norge. Med dette ble Starco Norge en enda sterkere aktør i det norske dekk- og felg markedet.

Se hjemmeside

Integrasjon mellom Visma og netthandelsløsning fra Salesforce Commerce Cloud

Trimtex Sport gjør en sterk satsing på salg via digitale kanaler og valgte netthandelsløsning fra Demandware som nå er kjøpt opp av Salesforce – en spesialist på salg av klær og sko på nett. For å automatisere egne prosesser var det en forutsetning at netthandelsløsningen skulle integreres med forretningssystemet. Det oppdraget fikk IntegrasjonsPartner!

 

Løsningen

  • Ordreintegrasjon med et komplekst regelverk
  • Splitt av nettordre til ulike klienter i ERP
  • Pris- og rabatt-integrasjoner fra ERP
  • Ordredetaljer/-historikk fra ERP
  • Integrasjon med Payment Service
  • Logging, avviksvarsling, kontroller

Vårt valg av ny plattform for e-commerce gav oss noen utfordringer i forhold til å integrere to systemer som aldri før hadde vært integrert. Etter et godt samarbeid med IntegrasjonsPartner gjennom flere år var de en naturlig samarbeidspartner. På grunn av forsinkelser innledningsvis kom jobben med integrasjonene sent i gang. IntegrasjonsPartner kastet seg rundt slik at vi allikevel kunne lansere til tiden. Integrasjonene mot ERP og PSP løses på en utmerket måte. Vi får varsler om noe feiler, dersom ERP-systemet er nede står jobbene bare i kø og kjører videre når forutsetningene igjen er på plass.​

 

Asbjørn Sundodden, Økonomisjef i Trimtex Sport AS

Om Trimtex Sport As

Trimtex leverer trenings- og konkurranseklær til løping, sykling, triatlon, orientering og langrenn. Selskapet leverer til privatpersoner, team, klubb eller bedrifter, og hjelper dem alle sammen til gode sportsopplevelser.

Se hjemmeside

Skreddersydd salgsstøtte- og rapporteringsverktøy på web

Då vi började jobba med Konsum Gruppen blev alla försäljningsrapporter registrerade och uppföljda manuellt. Försäljningssiffror och uppföljning av lojalitetsprogram sparades och följdes upp i Excel.

Under en period på fyra år har vi automatiserat ett antal rutiner och den administrativa bemanningen har minskats. På samma gång har Konsum Gruppen fördubblat omsättningen och är redo för ytterligare tillväxt med mycket bättre kontroll.

 

Løsningen

  • Webportal for ansatte, kunder og partnere
  • Medlemsdatabase
  • Salgsoppfølgingsverktøy
  • Rapporteringsverktøy
  • Priskalkulator for selger og partner
  • Din side for medlemmer

 

 

IntegrasjonsPartners medarbeidere er til stede! De tar oss på alvor og har en helt spesiell vilje og evne til å lytte og forstå våre behov. De er meget løsningsorienterte og leverer alltid til avtalt tid! Webløsningen fra IntegrasjonsPartner har stor verdi for Konsum Gruppen. Både våre ansatte, våre kunder og vår hovedsamarbeidspartner har gjennom systemet, tilgang til viktige arbeidsverktøy og sentral informasjon i sitt daglige arbeid. ALLE parter har fått EN ENKLERE HVERDAG!

 

Arild Larsen, daglig leder i Konsum Gruppen Norge AS

 

Om Konsum Gruppen

Konsum Gruppen Norge AS er en av de ledende innkjøpskjedene til det norske storhusholdnings- og servicemarkedet, samt en sterk pådriver for kjedestyrt innkjøp. Selskapet er landsdekkende med 14 regionssjefer som dekker alle landets fylker. Forventet omsetning i 2017 på 225 mill.

Se hjemmeside

Netthandel og digitalisering av logistikkprosesser

Culina hadde behov for å automatisere dataflyten mellom interne systemer, samt å effektivisere handelsprosessene med sine kunder. Forretningssystem fra Visma, WMS fra Apport, egen nettbutikk, innkjøpsportaler, markedsplasser og elektronisk fakturering – alt må fungere effektivt sammen!

I et tett samarbeid med ABC Data har vi levert en rekke integrasjoner og netthandelsløsningen til Culina.

 

Løsningen

  • 12 Culina-forhandlere over hele landet
  • Netthandelsløsning integrert med Visma
  • Integrasjoner mellom Visma og Apport WMS
  • All håndtering av elektronisk faktura
  • Integrasjoner mot innkjøpsportaler
  • Integrasjoner mot Elkjøp Market Place

 

IntegrasjonsPartner står for alle integrasjonene mellom våre hovedapplikasjoner, og sørger for en stabil og effektiv informasjonsflyt på en kostnadseffektiv og forutsigbar måte. Også all elektronisk fakturatrafikk håndteres via eSENTRAL og IntegrasjonsPartner. Culina AS er avhengig av en forutsigbar og korrekt informasjonsflyt da det er store mengder data som er i omløp i løpet av 24 timer etter avhengig av en leverandør som kan vokse med våre behov. Culina valgte IntegrasjonsPartner da de er langt fremme teknologisk.

 

Jonas Kortgaard, Logistikksjef i Culina AS

 

Om Culina

  • Storkjøkkenutstyr – i den gode smaks tjeneste!
  • En av Norges ledende og mest komplette leverandør på utstyr til det profesjonelle storkjøkken
  • Løsningen fra IntegrasjonsPartner omfatter både innkjøps- og grossistselskapet Enor AS og 12 Culinaforhandlere over hele landet

Se hjemmeside

 

Webportal med automatisert medlemsavregning

I Interflora Norges nye medlemsportal kjøres automatisk avregning for mer enn 400 kjedebutikker hver måned. Avregningsgrunnlaget hentes fra formidlingssystemet. Et stort regelverk i portalen sørger for at en kompleks avregningsprosess er 100 % automatisert. I portalen er fakturagrunnlag og en rekke detaljerte bilag og rapporter klare umiddelbart etter månedsslutt. Alle medlemmene har i tillegg full oversikt over leverandørbonus, nøkkeltall for benchmarking med mer.

Webportalen er integrert med kjedens formidlings-, CRM- og fakturasystem.

 

Løsningen

  • Portal for kjedekontor og over 400 butikker
  • Automatisert månedsavregning
  • Automatisk fakturering og rapportering
  • Integrasjon med kjedens sentrale systemer
  • EHF-fakturaløsning

 

Vi ønsket en fornyelse og oppdatering av et gammelt system, og var ikke i tvil om at IntegrasjonsPartner skulle gjøre jobben sammen med oss. IntegrasjonsPartner forstår våre behov og de komplekse utfordringene i vår kjededrift. Samarbeidet er tett, konstruktivt og problemfritt. De er løsningsorienterte og er en god sparringspartner for Interflora Norge.
Ann-Mari Bærvahr, Økonomisjef i Interflora Norge SA

 

Om Interflora Norge SA

Verdens største og eldste blomsterorganisasjon. Over 55.000 blomsterbutikker i ca. 140 land leverer ca. 32 mill. blomsterhilsener hvert år. Ca. 400 butikker i Norge. Interflora er eiet av medlemmene slik at butikkene selv bestemmer hvordan kjeden skal drives.

Se hjemmesider