Lager og distribusjon

Plukk & pakk, varemottak, lagertelling og distribusjon

Våre løsninger for lager og distribusjon


Skal du sette bort lagerdriften til en tredjepart, eller drifter du lageret selv? Vi har effektive løsninger for begge driftsmodellene. Her er noe av det vi kan løse for deg

 

bizClick logistics – et moderne lagersystem

– en løsning for plukk og pakk, varemottak og lagertelling

bizClick logistics er et WMS (Warehouse Management System) som kobles til bedriftens ERP-system for å effektivisere oppgavene på lageret. Med smart integrasjon og en avansert regelmotor sørger vi for effektiv dataflyt mellom ordresystemet og lagermedarbeidernes mobile enhet.

bizClick logistics utvikles i Norge, i tett dialog med våre kunder. Med moderne mobilteknologi, over 20 års erfaring med ERP-integrasjon og kort avstand mellom brukerne og utviklingsmiljøet leverer vi en løsning som er godt tilpasset kundenes behov.

bizClick logistics er et fleksibelt og skalerbart system som kan passe både for små og store organisasjoner. Løsningen leveres både som installert programvare «on premise» og som skytjeneste «saas». I begge modeller arbeider lageroperatørene på nettbrett som kommuniserer trådløst med ERP via integrasjonsmotoren. For dem som ønsker at lagersjefen skal kontrollere eller planlegge deler av arbeidet manuelt har bizClick logistics en administrasjonsløsning som kan benyttes.

 

bizClick logistics +Visma.net = effektiv logistikk i skyen

I en helt ny skytjeneste har vi koblet bizClick logistics sammen med Visma.net! Med det får du både ERP-systemet, lagersystemet og integrasjonstjenestene i skyen. Lagermedarbeiderne benytter nettbrett med bizClick logistics app som kobles til løsningen via internett.

Løsningen har akkurat samme fleksible funksjonalitet som «on premise» versjonen: plukk og pakk, varemottak, lagertelling, lagerkorreksjoner og distribusjon.

Skybasert ERP med god logistikkfunksjonaliet? Snakk med oss om bizClick logistics og Visma.net!

 

bizClick logistics

– full kontroll på egentransport

For bedrifter med egne eller fast innleide distribusjonsbiler sørger bizClick logistics for at man har full oversikt i ett system – helt fra varen plukkes på lageret, til den er utlevert hos kunde.

Man kan eksempelvis planlegge plukk på bakgrunn av en kjørerute man skal fylle opp. Deretter bruker sjåføren en bizClick-APP for å laste bilen og automatisk generere lastemelding til kunde. Når varen utleveres kan mottaker signere på nettbrettet, sjåføren kan ta bilde og registrere eventuelle avvik, samt at løsningen registrerer koordinatene for leveransen. Alle data returneres til bizClick og om ønskelig videre til ERP og/eller til «Min side» på web.

bizClick logistics er altså ikke bare et WMS/lagersystem (Warehouse Management System), men også et TMS/transportsystem (Transport Management System)