fbpx

Multikanal optimaliserer fakturadistribusjonen


Multikanal er en tjeneste som gir din bedrift mulighet til å sende faktura på akkurat den måten kunden ønsker å motta den! Kundene mottar faktura slik de ønsker samtidig som det er enkelt og kostnadseffektivt for fakturautsteder. Det er også mulig å sende andre dokumenter til kunden.

 

Tjenesten støtter fullt ut de trender vi ser i dagens marked:

  • Kundene har ulike preferanser
  • Ny teknologi gir nye muligheter
  • Digitale kanaler er mer effektive

 

Ved å få frem fakturaen til kunden på det medium som gjør at det er enkelt og raskt å betale, så sikrer du at pengene kommer raskest mulig inn på din konto!

 

Vår integrasjonsplattform, eSENTRAL, kobles til fakturasystemet og henter fakturagrunnlaget. Via Multikanal kan fakturaen sendes som:

  • EHF (Elektronisk faktura til bedrift)
  • eFaktura/avtalegiro (privatpersoner/nettbank)
  • Vipps eFaktura (privatpersoner på mobil)
  • E-post med PDF
  • SMS
  • Digipost
  • eBoks
  • Papir (i post)

Eksempelvis kan du velge at løsningen først sjekker om mottaker kan motta EHF-faktura. Hvis mottaker ikke kan motta EHF, sjekkes e-postadresse og PDF-fakturaen sendes med e-post. Kan ikke fakturamottaker nåes på noen av disse måtene, vil fakturaen bli levert på papir per post.

Ca. 3,2 millioner privatpersoner har Vipps og undersøkelser viser også at kunder med Vipps oftere betaler i tide og gjerne også før betalingsfristen har utløpt. For privatpersoner vil Vipps derfor være et godt førstevalg.

 

Multikanaltjenesten vil gi full oversikt over hvilken kanal fakturaen er sendt i. Løsningen tilbyr også Min side med blant annet avtaleregister, arkiv og sporing.

Fakturaen kan også designes med tilpasset reklame eller informasjon til kunden som sikrer at målrettet kundekommunikasjon treffer slik det er tenkt.

eSENTRAL Multikanal kan illustreres slik:

Fordelene med bruk av Multikanal er mange:

  • Én måte å håndtere all utsendelse av fakturaer
  • Kundene velger selv i hvilken kanal fakturaen skal mottas
  • Dette gir større fleksibilitet og enklere betaling
  • Enkel og effektiv kundekommunikasjon
  • Mindre feil og reduserte kostnader
  • Raskere innbetalinger gir bedre likviditet
  • Mindre papir gir økt miljøgevinst
  • Tjenesten gir full oversikt og sporbarhet