Løsninger

Noen av våre smarte integrasjoner


Her er noe av det vi kan løse for deg

Punch-out og innkjøpsportaler


Med både netthandels-, integrasjons- og EHF-løsninger i porteføljen har vi en komplette løsning for punch-out.

Punch-out er et konsept som ofte kreves for å levere til det offentlige.

I enkelte bransjer, som eksempelvis Horeca, gjøres handelsprosessene via innkjøpsportaler. Vi hjelper deg med ordreflyten og vare- og priskatalog-integrasjonene.

Internasjonalt har markedsplasser blitt viktige salgskanaler. Hvem har ikke handlet på amazon.com? Integrasjon mellom markedsplassene og leverandørenes systemer er avgjørende for at slike konsepter skal fungere.

Lagerhotell


Mange av våre kunder har satt bort sin lagerdrift til tredjepart. Da er integrasjon mellom bedriftens ERP-system og lagerhotellets system en viktig byggekloss å få på plass. Med vår integrasjonsprogramvare og kunnskap opparbeidet gjennom utallige leveranser kan vi bistå dersom du skulle velge tredjepartslogistikk (3PL).

Vi leverer effektive og sikre integrasjoner mellom 3. parts leverandøren og ditt forretningsystem. Med automatiserte prosesser for utveksling av salgsordre, varemottak, varetelling og svinn kan du fokusere på din kjernevirksomhet, og la 3. parts leverandøren håndtere logistikken.

Dette er et lite utvalg av noen av 3. partsleverandørene vi jobber med: Bring Logistics, Bring, Frigoscandia, Collicare, Itella Logistics, Andersen & Mørck, Dream Logistics og Prime Cargo

Integrasjon - produkt og pris


Mottar du vare- og prisfiler fra vidt forskjellige leverandører og på ulike formater? Vi leverer skreddersydde programvareløsninger for vare- og prisimport som dekker dine behov. Ikke bruk unødvendig tid på vedlikehold av produkt og pris.

Vi har levert automatiserte og skreddersydde importløsninger for oppdatering av vare og prisinformasjon for en rekke kunder i ulike bransjer. Ta kontakt med oss for å beskrive dine utfordringer, så finner vi en løsning sammen. Og har du Visma har vi spesielt gode løsninger for deg!

EDI Bransjeløsninger


Hos oss finner du kunnskap om og programvare tilpasset en rekke bransjer. Vi har mer enn 15 års erfaring med EDI-løsninger i Norge, Sverige og Danmark. Gjennom å ha levert programvareløsninger til over 500 bedrifter, har vi tilegnet oss mye kunnskap som våre kunder nyter godt av.

Dette er et lite utvalg av de bransjene vi jobber med: Dagligvare, Servicehandel, Trelast og byggevare, Sport, VVS, Elektro, Elektronikk, Hotell og restaurant, Møbel og Bil

Elektronisk faktura


Faktura, elektronisk faktura, EDI-faktura…?

Det finnes mange former for elektronisk faktura, og en rekke navn og begrep som kanskje forvirrer mer enn de forklarer. Vi har løsninger for elektronisk faktura både til private, bedrifter og offentlige virksomheter.

Les mer

Integrasjon - interne systemer


I mange tilfeller er det behov for å håndtere produksjon, lagerstyring, plukk og pakk i et annet system enn forretningsystemet.

Vi har hjulpet mange av våre kunder med å automatisere dataflyten i slike sammenhenger.

Integrasjon - regnskap


Arbeidskraft koster mye penger, så det kan ofte være smart å investere i løsninger som automatiserer repeterende oppgaver. Vi i IntegrasjonsPartner har en rekke standardkomponenter og gode verktøy for å skreddersy bilagsimporter og lignende regnskapsrelaterte integrasjoner. Der det for eksempel finnes strukturerte data i databaser eller filer, kan vi veldig ofte bistå med å behandle store datamengder på en svært kostnadseffektiv måte

EHF-katalog, innkjøpsportaler og varedatabaser


Aktører i de fleste bransjer møter krav om å levere vareinformasjon til portaler eller bransjenes sentrale varedatabaser. Har du viktige kunder som trenger denne typen vare- eller priskataloger? Og bruker du mye tid på å tilfredsstille kravene? Vi kjenner formatene og kan hjelpe deg med å effektivisere produksjonen.

Nå kan EHF-katalog sendes via Aksesspunkt! Innkjøpsportaler og varedatabaser som f.eks. Millum, Ehandel.no, NOVAS og NOBB har vært i markedet lenge.

Avviksvarsling


Varslingrutiner ved feilsituasjoner har integrasjonsløsningen eSENTRAL hatt i mange år, men vi har erfart at en del avvik likevel oppdages alt for sent.

Vi nå tatt varslingrutiner steget videre og utviklet en ny løsning som kan hjelpe kundene våre å oppdage disse situasjonene i tide ved å sette opp tidsbaserte varslingsrutiner.

Nyheten avvikvarsling i serien SmartMonitor melder derfor om at noe som var forventet å skje, ikke skjedde.

Faktura Match


Faktura Match er en nyhet med automatisk verifikasjon av fakturaer mot ordre.

Fordelene ved denne løsningen er at du unngår en tidskrevende, ensformet og kanskje noe komplisert oppgave.  Prosessen er rask og godkjenner korrekte fakturaer og rapporterer alle avvik. Fleksibel løsning som tilpasses spesielle behov for din bedrift.

Kontakt meg, så hjelper jeg deg finne riktig løsning til ditt prosjekt


Henning André Hansen

Key Account Manager
Telefon: 90 57 81 53
E-post: Send epost