– Vi hadde et klart bilde av hvordan vi ville at en systemløsning skulle fungere, men vi hadde ikke den nødvendige IT-tekniske kompetansen på huset. Jeg skjønte at dette var en stor utfordring, og at jeg måtte snakke med noen jeg kunne stole på som kunne mye om IT, forteller økonomisjef i Christiania Belysning, Bente Skalstad.
Redningen
Bente tok hun kontakt med IntegrasjonsPartner, som hun hadde samarbeidet med tidligere. Deres konsulent ble med Skalstad i alle møtene med danskene.
– Han var med meg i alle samtalene med Expert, og da han kom hjem fra Danmark hadde han en klar oppfatning av hva oppgaven besto av, rent IT-teknisk. Det var redningen for at vi fikk et godt system, sier Skalstad.
I løpet av få måneder etablerte IntegrasjonsPartner en ny systemløsning, en bestillingsportal med komplett varekatalog og en rekke støttefunksjoner. Løsningen gir alle medlemsbutikkene tilgang til regnskapsdata, fakturaarkiv og nøkkeltall for benchmarking av sin butikkdrift mot andre kjedemedlemmer.
Dataflyten mellom forretningssystem, tredjepartslager og nettbutikk ble dessuten automatisert med integrasjonsplattformen eSENTRAL.
– Det var naturligvis helt avgjørende å få dette på plass, for at ikke prosessene skulle bli ekstremt arbeidskrevende. De danske partnerne merket knapt overgangen. De logget på, og kunne handle fra dag én. Sammen med IntegrasjonsPartner fortsatte vi å utvikle backoffice-funksjonene i handelsportalen, slik at vi innen kort tid fikk en løsning partnerne er veldig fornøyde med, forteller økonomisjefen.
Slipper bekymringer
Christiania Belysning bruker fortsatt IntegrasjonsPartner til både integrasjonsarbeid og generell rådgiving.
De er ikke bare kompetente på selve integrasjonen, men på digitale løsninger generelt. Konsulenten vi har er svært konstruktiv, effektiv og god å samarbeide med. Når han er på et prosjekt, vet jeg at ting blir gjort, og jeg slipper å bekymre meg, sier Skalstad.