Arkiver: Kundehistorier

Kundehistorier

Effektiv lager- og distribusjonsstyring integrert med Visma

Det var Haucon som først utfordret oss til å utvikle bizClick logistics. Med moderne mobilteknologi, et godt styringsverktøy for lagersjefen og fleksibel integrasjon effektiviserer vi hverdagen på lageret.

 

bizClick logistics er WMS på en ny måte og tilbyr mer effektiv og integrert lagerstyring med Visma business Vi utnytter det beste i forretningssystemets logistikkmodul og kobler til bizClick som digitaliserer både plukk og pakk, varemottak og lagertelling. Løsningen har også en modul for distribusjons- og kontrollrutiner, signatur og GPS-tracking. Nå følger vi varene hele veien ut på byggeplass!

integrert lagerlogistikk med Visma business

Løsningen

  • En avansert planlegger for lagersjefen
  • App’er for lageroperatørene og sjåfåførene
  • Integrasjoner med Visma Business
  • Plukk & pakk, varemottak, lagertelling​​
  • Elektroniske lastelister, sporing og elektronisk signatur på byggeplass

Løsningen har blitt akkurat så god som vi håpet – pluss litt til. Vårt vareutvalg og våre kunder krever en særdeles høy grad av presisjon på alle leveringer. Avvik kan få alvorlige konsekvenser. Vi gikk til IntegrasjonsPartner fordi vi gjennom mange års samarbeid var overbevist om at de tok utfordringen med å lage en løsning som vi ikke klarte å finne i markedet. Løsningen gjør at vi kan ta videre vekst på en effektiv og kontrollert måte.

Jon Berle, Daglig leder i Haucon i Norge AS


Om Haucon Norge As

HauCon-gruppen er Skandinavias ledende leverandør av spesialprodukter til betongentreprenørene. Ca. 50 ansatte i Norge fordelt på flere selskaper. Omsetning i Norge: Ca 300 millioner NOK.

​Se hjemmeside ->

Automatisk lagerlogistikk med Visma.net ERP og eSENTRAL Cloud

Med administrasjon og lokale varelagre spredt over landegrensene, samt ett felles 3.parts lagerhotell, var Timik Medical avhengig av fleksible IT-løsninger som forenkler finans- og logistikkfunksjonen i bedriften. Automatisert lagerlogistikk med Visma.net ERP var viktige krav til en ny løsning.

Valget falt på lagerlogistikk Visma.net ERP levert av Office Center og eSENTRAL Cloud fra IntegrasjonsPartner. eSENTRAL Cloud automatiserer all flyt av salg, innkjøp og fakturering mellom klientene Visma.net ERP. I tillegg håndterer den skybaserte integrasjonsmotoren alle prosesser knyttet til vareleveranser, innkjøp og varemottak mot 3.parts lagerlogistikk og automatisert fakturering mot kundene.

 

Løsningen

  • Integrasjonsløsninger for Visma.net i nettskyen
  • Automatisering av salgsordre og fakturering
  • Automatisering av innkjøp og varemottak
  • Kontroller, validering og avviksvarsling
  • Automatisert ordreflyt mot 3.parts lagerhotell
  • Automatisert varemottak

Salgsordre og innkjøp registreres kun én gang. Deretter håndterer IntegrasjonsPartners løsning det aller meste av logistikken og faktureringen i Visma.net – helt automatisk! Automatiseringen av de interne prosessene har gjort oss mer effektive. Vi er nå rigget for større volumer, uten at vi må øke antall ansatte i administrasjonen.

 

Jan Johannsen, Økonomi- og administrasjonsdirektør i Timik Medical

 

Om Timik Medical

Timik Medical er et nordisk medisinteknisk selskap med lokasjoner i Sverige, Finland, Danmark og Norge. Selskapet har et sterkt renommé som leverandør av medisinteknisk utstyr innenfor diagnostikk, idrettsmedisin og rehabilitering til offentlig og privat næringsliv.

Se hjemmeside ->

Skreddersydd salgsstøtte- og rapporteringsverktøy på web

Da vi begynte å jobbe med Konsum Gruppen ble alle salgsrapporter registrert og fulgt opp manuelt. Salgstall og oppfølging av lojalitetsprogram ble vedlikeholdt og fulgt opp i Excel.

Fra 2011 har vi skreddersydd salgsstøtte- og rapporteringsverktøy på web med å automatisere en rekke rutiner og den administrative bemanningen er derfor redusert. Samtidig har Konsum Gruppen doblet omsetningen og er rustet for ytterligere vekst med mye bedre kontroll. Løsningen er under kontinuerlig utvikling.

 

Løsningen

  • Webportal for ansatte, kunder og partnere
  • Medlemsdatabase
  • Salgsoppfølgingsverktøy
  • Rapporteringsverktøy
  • Priskalkulator for selger og partner
  • Din side for medlemmer

 

 

IntegrasjonsPartners medarbeidere er til stede! De tar oss på alvor og har en helt spesiell vilje og evne til å lytte og forstå våre behov. De er meget løsningsorienterte og leverer alltid til avtalt tid! Webløsningen fra IntegrasjonsPartner har stor verdi for Konsum Gruppen. Både våre ansatte, våre kunder og vår hovedsamarbeidspartner har gjennom systemet, tilgang til viktige arbeidsverktøy og sentral informasjon i sitt daglige arbeid. ALLE parter har fått EN ENKLERE HVERDAG!

 

Arild Larsen, daglig leder i Konsum Gruppen Norge AS

 

Om Konsum Gruppen

Konsum Gruppen Norge AS er en av de ledende innkjøpskjedene til det norske storhusholdnings- og servicemarkedet, samt en sterk pådriver for kjedestyrt innkjøp. Selskapet er landsdekkende med 14 regionssjefer som dekker alle landets fylker. Omsetning i 2021 på 270 mill.

Se hjemmeside

Automatisert dataflyt fra A til Å

Netthandel og digitalisering av logistikkprosesser.

Culina hadde behov for automatisert dataflyt mellom interne systemer, samt å effektivisere handelsprosessene med sine kunder. Forretningssystem fra Visma, WMS fra Apport, egen nettbutikk, innkjøpsportaler, markedsplasser og elektronisk fakturering – alt må fungere effektivt sammen! I et tett samarbeid med ABC Data har vi levert en rekke integrasjoner og netthandelsløsningen til Culina.

Webportal med automatisert medlemsavregning

I Interflora Norges nye medlemsportal kjøres automatisk avregning for mer enn 400 kjedebutikker hver måned.

Avregningsgrunnlaget hentes fra formidlingssystemet. Et stort regelverk i portalen sørger for at en kompleks automatisert medlemsavregning er 100 % automatisert. I portalen er fakturagrunnlag og en rekke detaljerte bilag og rapporter klare umiddelbart etter månedsslutt. Alle medlemmene har i tillegg full oversikt over leverandørbonus, nøkkeltall for benchmarking med mer.

Webportalen er integrert med kjedens formidlings-, CRM- og fakturasystem.

 

Løsningen

  • Portal for kjedekontor og over 400 butikker
  • Automatisert månedsavregning
  • Automatisk fakturering og rapportering
  • Integrasjon med kjedens sentrale systemer
  • EHF-fakturaløsning

 

Vi ønsket en fornyelse og oppdatering av et gammelt system, og var ikke i tvil om at IntegrasjonsPartner skulle gjøre jobben sammen med oss. IntegrasjonsPartner forstår våre behov og de komplekse utfordringene i vår kjededrift. Samarbeidet er tett, konstruktivt og problemfritt. De er løsningsorienterte og er en god sparringspartner for Interflora Norge.

Ann-Mari Bærvahr, Økonomisjef i Interflora Norge SA

 

Om Interflora Norge SA

Verdens største og eldste blomsterorganisasjon. Over 55.000 blomsterbutikker i ca. 140 land leverer ca. 32 mill. blomsterhilsener hvert år. Ca. 400 butikker i Norge. Interflora er eiet av medlemmene slik at butikkene selv bestemmer hvordan kjeden skal drives.

Se hjemmesider

EHF-faktura med vedlegg fra Axapta

EHF-faktura Elektro gruppen

Elektro-gruppen trengte en robust og god løsning for å håndtere EHF-faktura mot sine kunder.

For å imøtekomme kundenes ulike og stadig endrede krav, var det avgjørende å finne en partner med bred og solid erfaring.
– Både med integrasjonsløsninger mot Microsoft Dynamics AX og med kunnskap og fokus på EHF- formatene til EHF-faktura.

 

EHF-faktura er det nærmeste man kommer et standardisert fakturaformat i Norge. EHF-faktura benyttes av mange tusen norske virksomheter og utveksles via såkalte “aksesspunkt”. EHF-formatet benyttes av svært mange bedrifter, kommunale og statlige virksomheter og er også tatt i bruk i forbindelse med bankenes eFaktura til privat, eFaktura B2C.