Arkiver: Kundehistorier

Kundehistorier

Nettbutikk integrert med Visma.net ERP

Da Den Gyldne Bønne AS byttet økonomisystem hadde de også behov for ny nettbutikk integrert med Visma.net ERP

Ny nettbutikk skulle håndtere både bedrifts- og privatmarkedet og være integrert med Visma.net ERP. Ønsket var å vedlikeholde masterdata i ERP-systemet og få alle netthandelsordrene til å flyte automatisk fra nettbutikken til ERP uten manuell registrering. Det var også viktig at man kunne starte med «need to have» funksjonalitet for å sikre en rask og rimelig implementering. Samtidig var man avhengige av en løsning med gode utviklings- og utvidelsesmuligheter for å kunne tilpasse seg til fremtidige behov og en økt satsing på netthandel.

I samarbeid med Visma-forhandler ECIT Capstone Hønefoss valgte man eSHOP fra IntegrasjonsPartner, integrert med Visma.net ERP gjennom skytjenesten eSENTRAL CLOUD. Med dette har Den Gyldne Bønne valgt en fremtidsrettet, integrert og fleksibel løsning hvor både ERP, integrasjonstjenesten og nettbutikken er 100 % skybasert.

 

Løsningen:

    • Webshop B2B og B2C for å betjene både bedrifts- og privatmarkedet
    • Integrert med Visma.net ERP
    • En standardisert løsning med store videreutviklingsmuligheter

 

Vi har kun positive erfaringer i samarbeidet med IntegrasjonsPartner. Allerede fra første kontakt forsto vi at vi hadde å gjøre med en profesjonell leverandør som visste hva de snakket om. Tilpasninger og endringer/rettelser har også blitt utført raskt og effektivt etter at butikken kom på lufta.

Bernard Lindvik, Økonomiansvarlig i DGB

 

Om Den Gyldne Bønne

Den Gyldne Bønne logo.

Våren 1996 åpnet Den Gyldne Bønne AS dørene i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka. I nærmere seks år ble det servert og solgt kaffe og te til både lokalbefolkning og tilreisende. På det meste ble det servert 15.000 kaffekopper hver måned! Men med en ikke fornybar leieavtale ble de i 2001 tvunget til å tenke på andre muligheter i kaffebransjen. 

De kjøpte en liten kaffebrenner, leide et beskjedent industrilokale og etter ett års tid var både maskin og lokaler for små. Den Gyldne Bønne AS holder i dag til på Vøyenenga i Bærum i store fine lokaler. Her satser de på kvalitetskaffe som dekker den øverste halvdelen av kvalitetspyramiden. De er til og med Lifetime Pioneer Member i organisasjonen Cup of Excellence!

Gå til hjemmeside 

Effektiv logistikk i Visma Business NXT

Kondomeriet er et velkjent varemerke og Norges største leverandør av erotiske leketøy, og er en kilde til krydder i det norske folkets sexliv. Kondomeriet har i over 30 år sørget for å gi nordmenn et mer lekent sexliv og med 9 butikker spredt over hele landet, samt en stor nettbutikk, er Kondomeriet det naturlige førstevalget.

IntegrasjonsPartner har vært leverandør av integrasjonstjenester til Kondomeriet siden 2014. Den gang benytte Kondomeriet Visma Business som ERP-system. Vår integrasjonsplattform, eSENTRAL, integrerte Visma Business nettbutikken (EPiServer CMS) og tredjepartslageret (Bring). Integrasjonsløsningen gjorde at ordrene kom automatisk inn i Visma Business fra nettbutikken og deretter ble overført til Bring for plukking og pakking. eSENTRAL oppdaterte tilbake til Visma Business fra Bring om hvilke varer som Bring hadde sendt til kundene. Integrasjonsløsningen håndterte også innkjøpsordre og varemottak, samt regelmessige lagersaldoer fra Bring til Visma Business, og videre til EPiServer CMS, slik at kundene kunne se varenes tilgjengelighet.

Selv om eSENTRAL i starten overførte meldinger mellom Visma Business, nettbutikken og tredjepartslaget, så utførte Kondomeriet allikevel en del manuelle oppgaver i Visma Business. Det ble gjort kontroll av ordrene som kom inn fra nettbutikken, og det ble manuelt sendt ut pakkseddel og faktura. I 2017 tok eSENTRAL over disse oppgavene og sendte etter dette automatisk ut pakkseddel og faktura ettersom ordrene kom inn i Visma Business, og deretter ble ekspedert av Bring. Kondomeriet sparte et snaut årsverk på automatisering og effektivisering av disse oppgavene. Spart tid som heller kunne bli brukt på bedre kundeservice og andre oppgaver. I senere fase har Bring også byttet ut filintegrasjon med bruk av API (Mybring).

I starten av 2022 inngikk Kondomeriet avtale med Visma om oppgradering til Visma Business NXT som en av to logistikkpilotkunder. Visma Business NXT er fullt tilrettelagt for integrasjoner, automasjon og høy ytelse. Det var nemlig viktig for Kondomeriet at skjermbilder, integrasjoner og automatikken fra Visma Business ble videreført i Visma Business NXT. I tillegg ble også nettbutikken oppgradert. EPiServer CMS har nå byttet navn til Optimizely og Oxx har selv satt opp integrasjonene mot Visma Business NXT.

Det ble tidlig klart at IntegrasjonsPartner fortsatt skulle levere integrasjoner mellom Visma Business NXT og Bring (Mybring). Visma Business NXT benytter et API basert på GraphQL. Dette til forskjell fra Visma.net som har et REST-API. IntegrasjonsPartner har derfor bygget et GraphQL-rammeverk som del av eSENTRAL med de fordeler dette gir. Viktig her var samme automatikken som tidligere. I tillegg har integrasjonsløsningen blitt utvidet med integrasjoner mellom Visma Business NXT og POS-systemet ExtendaGo fra SmartStore, som Kondomeriet benytter i sine butikker.

 

Owe Stangeland, har vært en aktiv pådriver for effektivisering gjennom smarte IT-løsninger i Kondomeriet siden 2009:

IntegrasjonsPartner har levert gode og stabile integrasjonsløsninger helt siden starten i 2014 og har med dette bidratt til å automatisere og effektivisere, slik at Kondomeriet kan fokusere på utvikling av virksomheten og redusere kostnader. Vi er svært fornøyde med samarbeidet og hvordan IntegrasjonsPartner har løst oppgavene.

Owe Stangeland, IT-sjef Kondomeriet

 

Siden dette har vært et pilotprosjekt før Visma Business NXT offisielt er lansert, er det Visma som sittet med tømmene og styrt prosjektet. Oppstart av prosjektet for flytt fra Visma Business til Visma Business NXT startet februar i år og den ferdige løsningen skulle gå live 1. november. Noen småting har det vært i ettertid, men Kondomeriet var flyttet over til Visma Business NXT i midten av oktober, i god tid i henhold til planen.

Vi er veldig glade for å ha IntegrasjonsPartner med på piloten med Kondomeriet. Visma Business NXT vil være et veldig viktig produkt for Visma i tiden fremover og da er det veldig viktig å kunne integrere Visma Business NXT med andre systemer, kunder og leverandører. IntegrasjonsPartner har vært en trofast partner i 25 år

David Aarstein, produktsjef Visma Business NXT, Visma Software

 

Les mer om Kondomeriet her.

Klikke for mer informasjon om Visma og Visma Business NXT.

Integrert nettportal

Automatiseringen førte til økt effektivitet

Da Batteriretur trengte ny hjemmeside kom også behovet for ny integrert nettportal som skulle automatisere og effektivisere prosessen for all retur av elbilbatterier. Vår samarbeidspartner The Pitch lagde hjemmesidene, og satt kundene i kontakt med IntegrasjonsPartner i grevens tid. Behovet for effektive rutiner og statistikk på innmeldinger av elbilbatterier var høyst nødvendig da etterspørselen «eksploderte» under utarbeidelsen av portalen i 2018. Siden da har innmeldinger av elbilbatterier mangedoblet seg, og bedriften er i dag helt avhengig av et system som fungerer optimalt.

 

Løsningen

  • Automatisert nettportal for innmelding av elbilbatterier for bilforhandlere, bilopphuggere og bilimportører.
  • Ordreintegrasjon fra portalen til Visma Global for fakturering av oppdragene.

 

 

Om løsning​

» Vi hadde ikke klart å gjøre det arbeidet vi gjør uten portalen. Med en så kraftig økning av returer så har den blitt vårt beste redskap»

Per Magnus Karlsson, KAM, Batteriretur Fredrikstad 

 

Om IntegrasjonsPartner​

» IntegrasjonsPartner er samarbeidsvillige og fortsetter å levere etter våre krav og ønsker, noe som gir oss mulighet til stadig å kunne forbedre vår portal slik at den oppfyller nye behov ettersom de oppstår. Dette gjør at vi følger med våre kunders ønsker og kan levere en best mulig tjeneste. Vi opplever at våre kunder er positive til portalen og særlig da de etter konkrete tilbakemeldinger til oss får oppleve at portalen forbedres til å tilfredsstille deres ønsker»

Betina Albertsen, Kontorleder/Backoffice Batteriretur avd. Sandefjord

 

 

Om Batteriretur

Batteriretur er organisert for å oppfylle kravene til kasserte batterier i avfallsforskriften, og fra etablering senhøsten 1993 er oppdraget oppfylt, år etter år.

Se hjemmeside

Effektiv ordreflyt i nettsky med eSENTRAL Cloud og Visma.net

Vi har hatt gleden av å være leverandør av integrasjonsløsninger til Designstudioet Wik & Walsøe AS siden 2014. Det startet med automatisering av ordreflyt mellom Mamut og lagersystemet hos deres logistikkpartner.

Med en fantastisk vekst, hadde selskapet i 2017 behov for å bytte forretningssystem. Fokuset var effektiv ordreflyt i nettsky med Visma.net med vår integrasjonsplattform eSENTRAL CLOUD.

Med Visma ERP i nettskyen ble også integrasjonsløsningen flyttet og leveres nå som en skytjeneste. I forbindelse med systembyttet var det samtidig et ønske om å effektivisere enda mer. Det ble besluttet å etablere ordreintegrasjon mot Kitch’n for å få alle bestillingene automatisk rett inn i Visma.net. Med høyere grad av automatisering er selskapet rustet for ytterligere vekst!

 

Løsningen​

  • Automatisert ordremottak i Visma.net med EDI-ordre fra mer enn 130 Kitch’n-butikker
  • Automatisering av salgsordre og ferdigmelding av ordreplukk med integrasjoner mellom Visma.net og Andersen & Mørck lagerhotell.

 

Når vi valgte Visma.net var det en trygghet og en forutsetning at IntegrasjonsPartner ble med oss til nettskyen. I tillegg til integrasjoner mot vårt lagerhotell, etablerte vi ordreintegrasjon mot Kitch’n rett før høysesong. Det sparte oss for veldig mange timer med ordreregistrering! IntegrasjonsPartner sin kunnskap om Visma.net, og deres raske respons når vi trenger hjelp, har stor verdi for oss!

 

Stine Bustgaard, ERP-ansvarlig Wik & Walsøe AS

 

 

Om Wik & Walsøe AS

Det var en gang to unge, norske designere som lanserte en debut-kolleksjon av vakkert porselen til stor beundring. I dag har designstudioet Wik & Walsøe AS fått en tydelig stemme på den nordiske design-scenen og kan ikke sees utenom når man snakker om skandinavisk design.

Se hjemmeside ->

Effektiv lager- og distribusjonsstyring integrert med Visma

Det var Haucon som først utfordret oss til å utvikle bizClick logistics. Med moderne mobilteknologi, et godt styringsverktøy for lagersjefen og fleksibel integrasjon effektiviserer vi hverdagen på lageret.

 

bizClick logistics er WMS på en ny måte og tilbyr mer effektiv og integrert lagerstyring med Visma business Vi utnytter det beste i forretningssystemets logistikkmodul og kobler til bizClick som digitaliserer både plukk og pakk, varemottak og lagertelling. Løsningen har også en modul for distribusjons- og kontrollrutiner, signatur og GPS-tracking. Nå følger vi varene hele veien ut på byggeplass!

integrert lagerlogistikk med Visma business

Løsningen

  • En avansert planlegger for lagersjefen
  • App’er for lageroperatørene og sjåfåførene
  • Integrasjoner med Visma Business
  • Plukk & pakk, varemottak, lagertelling​​
  • Elektroniske lastelister, sporing og elektronisk signatur på byggeplass

Løsningen har blitt akkurat så god som vi håpet – pluss litt til. Vårt vareutvalg og våre kunder krever en særdeles høy grad av presisjon på alle leveringer. Avvik kan få alvorlige konsekvenser. Vi gikk til IntegrasjonsPartner fordi vi gjennom mange års samarbeid var overbevist om at de tok utfordringen med å lage en løsning som vi ikke klarte å finne i markedet. Løsningen gjør at vi kan ta videre vekst på en effektiv og kontrollert måte.

Jon Berle, Daglig leder i Haucon i Norge AS


Om Haucon Norge As

HauCon-gruppen er Skandinavias ledende leverandør av spesialprodukter til betongentreprenørene. Ca. 50 ansatte i Norge fordelt på flere selskaper. Omsetning i Norge: Ca 300 millioner NOK.

​Se hjemmeside ->

Automatisk lagerlogistikk med Visma.net ERP og eSENTRAL Cloud

Med administrasjon og lokale varelagre spredt over landegrensene, samt ett felles 3.parts lagerhotell, var Timik Medical avhengig av fleksible IT-løsninger som forenkler finans- og logistikkfunksjonen i bedriften. Automatisert lagerlogistikk med Visma.net ERP var viktige krav til en ny løsning.

Valget falt på lagerlogistikk Visma.net ERP levert av Office Center og eSENTRAL Cloud fra IntegrasjonsPartner. eSENTRAL Cloud automatiserer all flyt av salg, innkjøp og fakturering mellom klientene Visma.net ERP. I tillegg håndterer den skybaserte integrasjonsmotoren alle prosesser knyttet til vareleveranser, innkjøp og varemottak mot 3.parts lagerlogistikk og automatisert fakturering mot kundene.

 

Løsningen

  • Integrasjonsløsninger for Visma.net i nettskyen
  • Automatisering av salgsordre og fakturering
  • Automatisering av innkjøp og varemottak
  • Kontroller, validering og avviksvarsling
  • Automatisert ordreflyt mot 3.parts lagerhotell
  • Automatisert varemottak

Salgsordre og innkjøp registreres kun én gang. Deretter håndterer IntegrasjonsPartners løsning det aller meste av logistikken og faktureringen i Visma.net – helt automatisk! Automatiseringen av de interne prosessene har gjort oss mer effektive. Vi er nå rigget for større volumer, uten at vi må øke antall ansatte i administrasjonen.

 

Jan Johannsen, Økonomi- og administrasjonsdirektør i Timik Medical

 

Om Timik Medical

Timik Medical er et nordisk medisinteknisk selskap med lokasjoner i Sverige, Finland, Danmark og Norge. Selskapet har et sterkt renommé som leverandør av medisinteknisk utstyr innenfor diagnostikk, idrettsmedisin og rehabilitering til offentlig og privat næringsliv.

Se hjemmeside ->

Skreddersydd salgsstøtte- og rapporteringsverktøy på web

Da vi begynte å jobbe med Konsum Gruppen ble alle salgsrapporter registrert og fulgt opp manuelt. Salgstall og oppfølging av lojalitetsprogram ble vedlikeholdt og fulgt opp i Excel.

I løpet av fire år har vi skreddersydd salgsstøtte- og rapporteringsverktøy på web med å automatisere en rekke rutiner og den administrative bemanningen er derfor redusert. Samtidig har Konsum Gruppen doblet omsetningen og er rustet for ytterligere vekst med mye bedre kontroll.

 

Løsningen

  • Webportal for ansatte, kunder og partnere
  • Medlemsdatabase
  • Salgsoppfølgingsverktøy
  • Rapporteringsverktøy
  • Priskalkulator for selger og partner
  • Din side for medlemmer

 

 

IntegrasjonsPartners medarbeidere er til stede! De tar oss på alvor og har en helt spesiell vilje og evne til å lytte og forstå våre behov. De er meget løsningsorienterte og leverer alltid til avtalt tid! Webløsningen fra IntegrasjonsPartner har stor verdi for Konsum Gruppen. Både våre ansatte, våre kunder og vår hovedsamarbeidspartner har gjennom systemet, tilgang til viktige arbeidsverktøy og sentral informasjon i sitt daglige arbeid. ALLE parter har fått EN ENKLERE HVERDAG!

 

Arild Larsen, daglig leder i Konsum Gruppen Norge AS

 

Om Konsum Gruppen

Konsum Gruppen Norge AS er en av de ledende innkjøpskjedene til det norske storhusholdnings- og servicemarkedet, samt en sterk pådriver for kjedestyrt innkjøp. Selskapet er landsdekkende med 14 regionssjefer som dekker alle landets fylker. Forventet omsetning i 2017 på 225 mill.

Se hjemmeside

Automatisert dataflyt fra A til Å

Netthandel og digitalisering av logistikkprosesser.

Culina hadde behov for automatisert dataflyt mellom interne systemer, samt å effektivisere handelsprosessene med sine kunder. Forretningssystem fra Visma, WMS fra Apport, egen nettbutikk, innkjøpsportaler, markedsplasser og elektronisk fakturering – alt må fungere effektivt sammen! I et tett samarbeid med ABC Data har vi levert en rekke integrasjoner og netthandelsløsningen til Culina.

Webportal med automatisert medlemsavregning

I Interflora Norges nye medlemsportal kjøres automatisk avregning for mer enn 400 kjedebutikker hver måned.

Avregningsgrunnlaget hentes fra formidlingssystemet. Et stort regelverk i portalen sørger for at en kompleks automatisert medlemsavregning er 100 % automatisert. I portalen er fakturagrunnlag og en rekke detaljerte bilag og rapporter klare umiddelbart etter månedsslutt. Alle medlemmene har i tillegg full oversikt over leverandørbonus, nøkkeltall for benchmarking med mer.

Webportalen er integrert med kjedens formidlings-, CRM- og fakturasystem.

 

Løsningen

  • Portal for kjedekontor og over 400 butikker
  • Automatisert månedsavregning
  • Automatisk fakturering og rapportering
  • Integrasjon med kjedens sentrale systemer
  • EHF-fakturaløsning

 

Vi ønsket en fornyelse og oppdatering av et gammelt system, og var ikke i tvil om at IntegrasjonsPartner skulle gjøre jobben sammen med oss. IntegrasjonsPartner forstår våre behov og de komplekse utfordringene i vår kjededrift. Samarbeidet er tett, konstruktivt og problemfritt. De er løsningsorienterte og er en god sparringspartner for Interflora Norge.

Ann-Mari Bærvahr, Økonomisjef i Interflora Norge SA

 

Om Interflora Norge SA

Verdens største og eldste blomsterorganisasjon. Over 55.000 blomsterbutikker i ca. 140 land leverer ca. 32 mill. blomsterhilsener hvert år. Ca. 400 butikker i Norge. Interflora er eiet av medlemmene slik at butikkene selv bestemmer hvordan kjeden skal drives.

Se hjemmesider

EHF-faktura med vedlegg fra Axapta

EHF-faktura Elektro gruppen

Elektro-gruppen trengte en robust og god løsning for å håndtere EHF-faktura mot sine kunder.

For å imøtekomme kundenes ulike og stadig endrede krav, var det avgjørende å finne en partner med bred og solid erfaring.
– Både med integrasjonsløsninger mot Microsoft Dynamics AX og med kunnskap og fokus på EHF- formatene til EHF-faktura.

 

EHF-faktura er det nærmeste man kommer et standardisert fakturaformat i Norge. EHF-faktura benyttes av mange tusen norske virksomheter og utveksles via såkalte “aksesspunkt”. EHF-formatet benyttes av svært mange bedrifter, kommunale og statlige virksomheter og er også tatt i bruk i forbindelse med bankenes eFaktura til privat, eFaktura B2C.